Koleje Śląskie – 21 WEa-010 (Elf 2) już u nas

Koleje Śląskie – 21 WEa-010 (Elf 2) już u nas

Podczas wczorajszej konferencji prasowej został zaprezentowany skład EZT 21 WEa-010 – ostatni Elf II, który zamyka realizację umowy z dostawcą.

W konferencji prasowej uczestniczyli: Jakub Chełstowski Marszałek Województwa Śląskiego, Izabela Domogała Członek Zarządu Województwa Śląskiego oraz Aleksander Drzewiecki Prezes Kolei Śląskich.

„To ważny dzień dla Kolei Śląskich. Jestem pewien, że dwa nowe składy wzmocnią potencjał przewoźnika. Stawiamy na bezpieczny i ekologiczny transport. Mimo trudnej sytuacji związanej z COVID-19 Koleje Śląskie odbudowują potencjał, a nowoczesne składy zwiększą bezpieczeństwo i komfort podróży” – przekonuje marszałek Jakub Chełstowski.

„Nowe Elfy dla Kolei Śląskich to inwestycja w rozwój regionu i troska o środowisko. Podróżowanie koleją jest alternatywą dla samochodów, dzięki temu możemy oddychać czystszym powietrzem. Każdy nowy skład to nowe możliwości i nowe kierunki, które śląski przewoźnik może obsługiwać” – mówiła Izabela Domogała, członek Zarządu Województwa Śląskiego.

Nowy skład to trójczłonowy, elektryczny zespół trakcyjny wyprodukowany dla Kolei Śląskich przez PESA Bydgoszcz SA. Pojazd Elf drugiej generacji posiada 154 miejsca stojące i 114 siedzących. Jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, ma przyciemniane szyby, przewijak, pojemniki na pieluchy, specjalne uchwyty do mocowania rowerów, klimatyzację, gniazdka elektryczne, toaletę próżniową w układzie zamkniętym i energooszczędne oświetlenie LED.

W nowym Elfie II jest również zamykana przestrzeń dla kierownika pociągu, m.in. z zabudowanym mikrofonem umożliwiającym wygłaszanie komunikatów dla podróżnych oraz monitorem umożliwiającym podgląd z kamer wewnętrznych. Elf II posiada interkom zapewniający komunikację podróżnych z maszynistą. Pojazd wyposażony jest również w specjalny system „parkingowy” oraz urządzenia sterowania ETCS i łączności GSM-R. Zainstalowano w nim też wizyjny i dźwiękowy system informacji pasażerskiej powiadamiający o trasie przejazdu.

„Wracamy do normalności. Chcemy się rozwijać, myślimy już o nowej siatce połączeń. Prezentowany pociąg może rozpędzić się do 160 km/h, warto przypomnieć, że w Kolejach Śląskich nowe składy stanowią 75 proc. całego taboru. W związku z utrudnieniami drogowymi w kierunku Tychów zwiększamy dostępność miejsc w naszych pociągach dla podróżujących w tamte rejony” – mówił prezes Kolei Śląskich, Aleksander Drzewiecki.

Źródło: Koleje Śląskie

5/5
Udostępnij ten artykuł

Zapisz się do naszego newslettera

Dodaj komentarz